Målmedvetet lärarskap

… väcker elevernas motivation att ”plugga” – även de skoltröttas

Igor Ardoris är pedagog och mental tränare, som arbetar med många av Sveriges främsta idrottare och musiker, samt med ledarskapsutveckling i förskolor/skolor och näringsliv. Aktuell med boken Målmedvetet lärarskap hos Epago.

Pedagogen ställs ofta inför den ”tuffa” uppgiften att få fart på omotiverade elevers skolarbete och prestation. Det är inte alltid så enkelt – hur mycket man än anstränger sig tycks en del elever vilja vara kvar i trötthet utan energi för skolarbete. Skoltrötthet kan bero på mycket – en del utanför vår möjlighet att påverka. Den mest centrala frågan för pedagogen blir ändå: Hur bär jag mig år för att ”lyfta” mina elever – även de mest omotiverade?

Igor visar konkret och praktiskt hur du genom ett lösningsinriktat förhållningssätt kan väcka elevers motivation att ”plugga”. Han öser ur sin lärarerfarenhet och sin kunskap som mental tränare. Låt dig smittas av Igors energi och entusiasm. Du är viktig – Du kan göra skillnad! Tanka tips och idéer och få ny kraft!

Publiröster

"Lyft som lärare! Stärkt som ledare! Jag kommer att gå superinspirerad till jobbet imorgon!”

”Otroligt givande! Har nu många utgångspunkter för mitt jobb med barn och ungdomar. Du smittar inspiration och glädje”

”Gav både för det egna livet och för min roll som lärare!”

”Så klokt, så proffsigt, så inspirerande!”

OBS!
BOKA TIDIGT PRIS t.o.m. 17/9 425:- därefter 495:- (alla priser är exkl moms).

Är du nyfiken på  boken Målmedvetet lärarskap?
Igor Ardoris bok Målmedvetet lärarskap hittar du hos  Epago.
Vill du bläddra i boken klicka här.

Rubrik Datum & Tid Ort & Plats Biljetter  
Målmedvetet lärarskap
2010-10-26
18:00 - 21:00
Stockholm
ABF-Huset
Platser kvar
425kr exkl moms
Målmedvetet lärarskap
2010-11-16
Västerås
Mälardalens Högskola
Platser kvar
425kr exkl moms
Målmedvetet lärarskap
2010-11-17
Örebro
Örebro Universitet
Platser kvar
425kr exkl moms

Telefonbokning
Aktuellt
2010-09-03
Boka tidigt pris t.om 17/9!
Boka i tid för att säkra plats!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Teman i fokus
1, 2, 3 Matte för dom små!
Tänk att det finns så mycket matematik – nära barnen! Marie-Louise Nyberg anlitas ofta för att stimulera metodutveckling i förskolor och skolor.

Argsinta rebeller, regressiva lipsillar, utmattande energislukare
Hur förhåller vi oss till barn som inte enbart gör gott? Varför är så många barn arga, kaotiska? Finns det någon plats för förtvivlan i yrkesrollen? Kenneth Ritzén ger bränsle till samtal...

Att handleda pedagoger - Kurs
Forskningen visar att systematiskt kvalitetsarbete kring skolans kärnverksamhet undervisning – bidrar till bättre resultat. Kursen ger konkreta verktyg för att förbättra undervisningsresultat

Coachande elevsamtal (kursdag)
I det här seminariet lär du dig att använda flera coachverktyg som du har direkt användning för i dina samtal med elever, i utvecklings- och mentorssamtal såväl som i det dagliga pedagogiska arbetet.

Samarbetspartners