Utanförskap och vändpunkt med Sandstrak och Pipping

Om möten mitt i vardagen som gör skillnad, som förändrar och gör att barn överlever
Lisbeth Pipping författare till Kärlek och stålull och Pelle Sandstrak författare till Mr Tourette och jag. Pelle är prisbelönt talare. Lisbeth tilldelades Allmänna Barnhusets stora pris 2009.
Möt Pelle och Lisbeth, två mycket unika berättare, som med stor utstrålning tar er med in i ”Barndomens Utanförskap” utifrån ett inifrånperspektiv. Du kommer att dras in i ett enormt energifält där HOPP är budskapets kärna och DU är dess centralfigur. Om möten i vardagen som gör skillnad! Vi pratar om små saker som inte kostar något mer än en tanke bakom. Små saker som kan ha oerhörd betydelse för den som är "utanför".
Pelle talar om hur han retade kamrater, omgivning och lärare till VANSINNE, om tics, tvång och magiska ritualer och Lisbeth talar om rädslan för sin utvecklingsstörda mamma, sin alkoholiserade pappa, om längtan efter mat i magen och rena kläder. Pelle och Lisbeth får oss att inse att det går att få ett bra liv trots ett ”tufft” utgångsläge! Om ”nycklar” för förändring, om bemötande och redskap från två med egen erfarenhet!
Publikröster
”Oerhört berörande och mycket gripande. Det bästa jag varit på!”
”Jag vill tacka för underbart rolig, knäpp, knasig, ledsamt, lärorik, inspirerande…! UNDERBART MED ER TILLSAMMANS!”
”Att känna allvaret och samtidigt få skratta åt eländet - det tränger in i varenda cell! Och viktigt att veta att även små vardagsinsatser kan hjälpa ett utsatt barn.”
OBS!
BOKA TIDIGT PRIS förlängs t.o.m. 23/9 425:- därefter 495:- (alla priser är exkl moms).