Barnolycksfall

Anders Åhlin är överläkare på Sachsska Barnsjukhuset.

Första hjälpen vid medvetslöshet, andningsstopp, sårskador, blödningar, förgiftningar, stukningar, bränn och kylskador. Dessutom berörs feberkramper, ormbett och drunkningstillbud.

Publikröster

”Väldigt brett – väldigt bra! Tack för en jättebra föreläsning!”

”Humoristiskt berättat med spännande historier från verkliga händelser gör att kunskapen på allvar tränger in och man håller sig klarvaken hela tiden. Jag vet mer nu hur jag bör agera när en olycka sker.”

OBS!
SPECIALPRIS 240:- exklusive moms.

Inget bokningsbart än!

Telefonbokning
Följ oss på Facebook!
Följ oss på Facebook!
Tryck "Gilla" på vår Facebook och ta del av nyheter, intressanta artiklar och erbjudanden!

Teman i fokus
High Five...på jobbet!
Atle har en förmåga att få människor att släppa garden och se möjligheterna i varandra. En viktig faktor för att trivas på jobbet är att känna sig uppskattad och få mycket beröm. Det gäller alla från chefer till medarbetare. Den viktigaste frågan vi måste ställa oss är "gör jag någon skillnad?".

Nya krav på förskolan - arbeta i den reviderade läroplanens anda
Den reviderade LPFÖ 98 innebär nya förväntningar på förskolan. Vi hjälper dig att förstå dessa och hur du kan arbeta för att möta kraven. RUS-RelationsUtvecklingsSchema har konkreta kopplingar till LPFÖ 98, främjar arbetslagets kompetens och är ett utmärkt underlag för utvecklingssamtal.

Skapa inspiration och laganda i förskolan
Nya mål om arbetslag i Lpfö98 - men inget konkret om vägen till kreativ laganda. Välkommen till en inspirerande och humoristisk föreläsning med allvarlig underton om teamkänsla och arbetsrelationer. Lär dig om framgångsfaktorer som bidrar till en stark laganda och en utvecklande lärandemiljö.

Kommunikation och lärande - på hjärnans villkor
Jana Söderberg har skräddarsytt en föreläsning för pedagoger, om kommunikation, bemötande och lärande. Ge dig själv en påfyllning från en av Medalgons mest uppskattade och främsta inspiratörer om kommunikation, bemötande och inlärning - på hjärnans villkor!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Samarbetspartners