Mr Tourette och jag - 97% katastrof eller 3% HOPP!
Pelle Sandstrak
Pelle-Sandstrak-nominerad-till-stora-talarpriset-2012
Jag är helt enkelt en handelsresande med hoppet som vara. Tre procent! Utdrag ur boken "Mr Tourette on tour".
Föreläsningsföreställning
SJUTTON UTSÅLDA SALONGER PÅ BOULEVARDTEATERN!
PUBLIKREKORD PÅ PARKTEATERN!
Hur frisk kan man bli innan man blir sjukligt normal?
I hisnande tempo, med absurd humor och blixtsnabba associationer får vi glimtar ur ett liv från kaos och förtvivlan fram till idag då Pelle Sandstrak är så frisk som han vill vara - men nu räcker det!
Snabbkäftat och styrd av impulser, tics och tvång drev han lärare, kamrater och arbetsgivare till VANSINNE! Samtidigt som han var kung på hockeyplan och byns tjejcharmör kunde han stampa omotiverat i golvet, upprepa fula ord och högljutt kommentera sin omgivning. Varför?
Pelle Sandstrak trollbinder sin publik med en berättelse som är kryddstark, mustig, ljuvlig, själsfylld, omvälvande och berörande in i minsta cell - obs publikord!
Brittiska Sigma Films www.sigmafilms.com
PLANERAR ATT SPELA IN MR TOURETTE OCH JAG
Pelle Sandstrak är talare, författare och tidigare ofrivillig ståuppare. Han är känd för självbiografin, tillika föreläsningen "Mr Tourette och jag". Pelle föreläser, leder kurser och workshops för personal i skolor, behandlingshem, näringsliv etc. i Europa, USA och Canada.
Nyfiken på den fristående uppföjaren?
Mr Tourette och jag 2.0 – vad hände sedan?
16/10 Ronneby, 21/10 Örebro, 13/11 Halmstad, 19/11 Falun, 26/11 Skellefteå, 3/12 Stockholm.
BOKA PELLE SANDSTRAK!
Söker du en unik upplevelse till nästa konferens, studiedag eller kickoff kontakta lena.wittorf@medalgon.se , 08-28 66 90, 070 - 788 28 98. Pelle Sandstrak anpassar innehåll efter målgrupp och era önskemål.
REFERENSER:
Jag var på din föreläsning på Chalmers och måste säga att det var den bästa föreläsning jag har varit på! Mycket tänkvärt, gripande och underhållande i en härlig kombo. Man gick därifrån med en riktigt energikick! Emelie Hallberg, försäkringscenter Gamlestaden, Göteborg
Pelle är en av de mest fängslande talare jag lyssnat på…han får oss att se våra liv med nya ögon… man flyger hem som på små moln…kan inte tänka mig en bättre och mera generös talarupplevelse. Dorotea Bromberg, förläggare Brombergs förlag
Pelle är oavbrutet överraskande att uppleva från en scen – drastisk, fruktansvärt rolig, platsisk som få…han uppmanar oss alla att bli mer seende, mer tillåtande, mer uppmärksamma...det är storartat! Linda Zachrisson, verksamhetschef/konstnärlig ledare Stockholms stadsteater
Hela publiken i den fullsatta salongen andas med Pelle, skrattar och gråter med honom. Pelle drabbar med sin charm, humor, intelligens och känslighet…därför känns det i hela mig när jag lämnar salongen. Anna Holmkvist, producent Boulevardteatern
Pelle Sandstrak är normkritiken personifierad, en upplösare av alla förment skarpa gränser mellan sjukt och friskt, normalt och onormalt. Jag har upplevt honom in public action...kanonbra! Karl-Johan Rahm, journalist
Pelle Sandstraks Mr.Tourette-föredrag är som en rockkonsert - det svänger högt och lågt, roligt och smärtsamt. Sveriges Radio P4
Ett penseldrag. Och ett till. Hupp! Pelle Sandstrak färglägger tillvarons alla gråskalor. Med en kavalkad av gester." Tidskriften Föräldrakraft
©medalgon 2012
OBS! Teaterpris på Boulevardteatern 16/4 i Stockholm är 390:- inkl. moms.