"Mr Tourette och jag" med Pelle Sandstrak

Föreläsningsföreställning
Stockholm
TIO UTSÅLDA SALONGER PÅ BOULEVARDTEATERN! PUBLIKREKORD PÅ PARKTEATERN!
Hur frisk kan man bli innan man blir sjukligt normal?
I hisnande tempo, med absurd humor och blixtsnabba associationer får vi glimtar ur ett liv från kaos och förtvivlan fram till idag då Pelle Sandstrak är så frisk som han vill vara - men nu räcker det!
Snabbkäftat och styrd av impulser, tics och tvång drev han lärare, kamrater och arbetsgivare till VANSINNE! Samtidigt som han var kung på hockeyplan och byns tjejcharmör kunde han stampa omotiverat i golvet, upprepa fula ord och högljutt kommentera sin omgivning. Varför?
Pelle Sandstrak trollbinder sin publik med en berättelse som är kryddstrak, mustig, ljuvlig, själsfylld, omvälvande och berörande in i minsta cell - obs publikord. Kanske inte så underligt att Brittiska Sigma Films förlänger optionsrätten att göra en film baserad på boken "Mr Tourette och jag" och att andra bolag knackar på dörren?
Pelle Sandstrak är talare, författare och tidigare ofrivillig ståuppare. Han är känd för självbiografin, tillika föreläsningen "Mr Tourette och jag". Pelle föreläser, leder kurser och workshops för personal i skolor, behandlingshem, näringsliv etc. i Europa, USA och Canada.
Stockholm 17/4 och 8/5
Göteborg 3/5
Östersund 22/5
Mr Tourette och jag, 2.0! En fristående uppföljning ges i...
Stockholm 23/2, Umeå 25/4, Jönköping 26/4,
Falun 2/5, Karlstad14/5, Skövde 15/5. Läs mer längre ned.
Vill du boka Pelle Sandstrak för egna arrangemang kontakta lena.wittorf@medalgon.se 08-28 66 90, 070-788 28 98