"Mr Tourette och jag" med Pelle Sandstrak

Pelle Sandstrak
Pelle Sandstrak

Föreläsningsföreställning

Stockholm
TIO UTSÅLDA SALONGER PÅ BOULEVARDTEATERN! PUBLIKREKORD PÅ PARKTEATERN!

Hur frisk kan man bli innan man blir sjukligt normal?

I hisnande tempo, med absurd humor och blixtsnabba associationer får vi glimtar ur ett liv från kaos och förtvivlan fram till idag då Pelle Sandstrak är så frisk som han vill vara - men nu räcker det!

Snabbkäftat och styrd av impulser, tics och tvång drev han lärare, kamrater och arbetsgivare till VANSINNE! Samtidigt som han var kung på hockeyplan och byns tjejcharmör kunde han stampa omotiverat i golvet, upprepa fula ord och högljutt kommentera sin omgivning. Varför? 

Pelle Sandstrak trollbinder sin publik med en berättelse som är kryddstrak, mustig, ljuvlig, själsfylld, omvälvande och berörande in i minsta cell - obs publikord. Kanske inte så underligt att Brittiska Sigma Films förlänger optionsrätten att göra en film baserad på boken "Mr Tourette och jag" och att andra bolag knackar på dörren? 

Pelle Sandstrak är talare, författare och tidigare ofrivillig ståuppare. Han är känd för självbiografin, tillika föreläsningen "Mr Tourette och jag".  Pelle föreläser, leder kurser och workshops för personal i skolor, behandlingshem, näringsliv etc. i Europa, USA och Canada. 

Stockholm 17/4 och 8/5
Göteborg 3/5
Östersund 22/5

Mr Tourette och jag, 2.0! En fristående uppföljning ges i...
Stockholm 23/2, Umeå 25/4, Jönköping 26/4,
Falun 2/5, Karlstad14/5, Skövde 15/5. Läs mer längre ned.

Vill du boka Pelle Sandstrak för egna arrangemang kontakta lena.wittorf@medalgon.se  08-28 66 90, 070-788 28 98

REFERENSER

Pelle Sandstraks Mr.Tourette-föredrag är som en rockkonsert - det svänger högt och lågt, roligt och smärtsamt" Sveriges Radio P4 23/2 2011

Vi tycker verkligen Pelle är guld :) Humorn samt hans självdistans gör det bara helt underbart att titta på. Man blir glad i själen :) Michaela Wall Expo Medica Svenska AB

Pelles historia griper tag i själ  och  hjärta – släpper inte utan stannar kvar och förändra någit i en. Jag tycket att hans viktigaste budskap var att använda sig av alla medarbetares kompetens – normalitet är inte det eftersträvansvärda.
IUC Öst/Siemens Learning Campus

Fantastiskt bra! En mycket stark föreläsning som gagnar allt vårt elevhälsoarbete – helt enkelt det bästa någonsin! Vibeke Eriksson, rektor Bromma 15/8  2011

Vi 260 poliser uppskattade Pelles föreläsning mycket! Det Pelle förmedlade har man som polis stor nytta av i jobbet. Hälsa och tacka Pelle! Daniel Sundell, Södertörns polismästardistrikt

Vill tacka dig för en fantastisk och berörande eftermiddag. Vi själva kommer att ha detta med oss länge och samtala och betänka vårt sätt att bemöta.   Ann-Charlotte Kullberg, Blekinge sjukhus

Det blev en total succé! Publiken satt trollbunden och lyssnade. Vi är djupt berörda av budskapet och energin i framförandet. Eva Johansson Hovstadius, Uppsala Universitet

©medalgon 2011

PRIS

Boka tidigt 425 kr ex moms t.o.m. 8/3. 

Specialpris för dig som anhörig (förälder, syskon etc) eller andra intresserade privatpersoner 300:- exkl moms (375:- inkl moms).

OBS! Teaterpris på Boulevardteatern i Stockholm 390:- inkl. moms.

Rubrik Datum & Tid Ort & Plats Biljetter  
Mr Tourette och jag - (föreläsningsföreställning)
2012-04-17
18:00 - 21:00
Stockholm
Meddelas senare
Platser kvar
368kr exkl moms
2012-05-03
Göteborg
Folkets Hus, sal Ellös
Platser kvar
Olika priser
2012-05-08
Stockholm
Meddelas senare
Platser kvar
368kr exkl moms
2012-05-22
Östersund
Meddelas senare
Platser kvar
Olika priser

Telefonbokning
Följ oss på Facebook!
Följ oss på Facebook!
Tryck "Gilla" på vår Facebook och ta del av nyheter, intressanta artiklar och erbjudanden!

Teman i fokus
Den lärande hjärnan - Ny forskning! Ny föreläsning! Ny bok!
Kunskapsexplosion.– Undervisning bör inte utsättas för politiska ­modenycker utan vila på vetenskaplig grund, säger Torkel Klingberg, aktuell med boken Den lärande hjärnan. Se uppmärksammade artiklar genom att "Klicka på Läs mer"

Hur handskas med krävande föräldrar och svåra samtal?
Hur gör man när föräldrakontakten går i baklås? Det kan handla om en förälder som är uppfodrande, ifrågasättande, stressad och som tycks lägga all sin frustration och sitt dåliga samvete i ditt knä. Den egna känslan kan ropa attack eller försvar...

Skapa inspiration och laganda i förskolan
Nya mål om arbetslag i Lpfö98 - men inget konkret om vägen till kreativ laganda. Välkommen till en inspirerande och humoristisk föreläsning med allvarlig underton om teamkänsla och arbetsrelationer. Lär dig om framgångsfaktorer som bidrar till en stark laganda och en utvecklande lärandemiljö.

Mental träning för ledare och pedagoger
Hur du mår påverkar och smittar av sig på de som finns i din närhet,på jobbet och privat, vilket gör det ännu viktigare att du har kontroll i ditt liv, eller hur? Om konsten att må bra utan anledning! Att må bra är inte bara en träningssak, det är en sund investering!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Samarbetspartners