Tre timmar i mitt huvud - hur kan en person med ADHD/AS syndrom tänka? Föreläsning

Lotta Abrahamsson arbetar som pedagogisk handledare och föreläsare. Hon har lång erfarenhet av att arbeta med elevers sociala och emotionella utveckling just vid Autismspektrumtillstånd (AST) och ADHD. Lottas bok ”Tänk om” ges ut hösten 2010, Epago/Gleerup.
Lotta har själv diagnosen ADHD och Aspergers (AS) syndrom. Hur tänkte Lotta som barn och ungdom och hur tänker hon idag? Här erbjuder föreläsaren er ett unikt tillfälle att få en insyn i både hennes upplevelser samt syn på tillvaron. En riktig djupdykning, långt utöver det vanliga, in i en annorlunda kognition. En verklighet som skiljer sig från de flestas.
”Välkommen in i mitt liv i min hjärna!”
Att ta del av det som händer inom Lotta, det som är osynligt och kan leda till handlingar vi inte förstår, ökar möjligheterna för oss att förstå och bemöta barn/ungdomar/vuxna med ADHD/AS. En mycket personlig berättelse om att leva med ADHD/AS!
Publikröster
”Mycket bra! Mycket imponerande! Mycket humor! Och bra praktiska idéer som jag tog till mig. Ökade väsentligt min förståelse och insikt av hur det är att leva med det här handikappet”
”Otroligt bra föreläsning. Kunskap och egna erfarenheter i en härlig mix. Suveränt med relevanta exempel ur det ”vanliga” livet i familjen.” ”Den bästa föreläsning jag varit på om ADHD/AS!”
Är du nyfiken på den helt nya boken Tänk om?
Lotta Abrahamssons Tänk om hittar du hos Epago.
Vill du bläddra i boken klicka här.