Mr Tourette och jag 2.0! Fristående uppföljare - Vägen framåt, inifrån och ut!

SE PELLE PÅ SVTs 'EN BOK, EN FÖRFATTARE' 16 MAJ, KL 19.00.
Klicka här för att se programmet.

MEDIA 2012
SKAVLAN talkshow SVT, den 17/2
Go´morron Sverige SVT 21/3
Tidskriften Tara, mars
Föräldrakraft, mars
En bok, en författare SVT, 16/5

97% katastrof eller 3% HOPP!

TIO UTSÅLDA SALONGER PÅ BOULEVARDTEATERN!

PUBLIKREKORD PÅ PARKTEATERN!

MR TOURETTE OCH JAG SOM FILM -
BRITTISKA SIGMA FILMS PLANERA INSPELNINGSSTART 2013.

Jag är helt enkelt en handelsresande med hoppet som vara. Tre procent! Utdrag ur boken "Mr Tourette on tour".

Tiden är mogen för att höra fortsättningen av Pelles fantastiska ”life story” (som kan upplevas utan att ha hört del 1). Alla som lyssnat på Mr Tourette och jag, har längtat efter ett ”Vad hände sedan”–föredrag.

Innehåll denna gång är med fokus på motivation och att hjälpa. Fler ”direkt från livet”-exempel, fler pricksäkra associationer och unika insidertips utlovas! Sammantaget ger det oss en bild av ett liv styrt av impulser, tics och tvång och visar samtidigt en möjlig väg att kompensera symptomen. Samt inte minst det starka hoppfulla budskapet, hur stärka själen och nå till ett förhållningssätt ”Så frisk som jag vill vara”.

Föreläsare: Pelle Sandstrak
, välkänd från sin föreläsning och självbiografi Mr Tourette och jag.  Pelle har en unik kompetens - egen erfarenhet av Tourettes syndrom och tvång, bakgrund som talare, författare, (ofrivillig ståuppare) och rådgivare inom psykvården och skolan. Detta ger en särskild tyngd, verklighetsförankring och känsla av direkt och praktisk nytta.

• Kort rekapitulation från ”classic” Mr T…
  • Från 97 % handikappad till 103 % hoppfullhet – så frisk som jag vill bli
  • Konkreta tips för klassrummet, hemmet, arbetslivet, under behandling…
  • KBT - Kognitiv Behandlings Terapi – så gick det till
  • Habit Reversal – motrörelseteknik för att blockera tics – praktiska exempel
  • CBITS Comprehensive Behavioral Intervention for Tics – praktiska exempel

Mr Tourette och jag, 2.0! En fristående uppföljning ges i...
Stockholm 23/2, Umeå 25/4, Jönköping 26/4,
Falun 2/5, Karlstad14/5, Skövde 15/5.

Mr Tourette och jag - "classic" ges i...
Stockholm 17/4 och 8/5
Göteborg 3/5
Östersund 22/5

Ny bok med Pelle Sandstrak kommer i vår.

Läs om Pelle Sandstraks Nya bok "Mr Tourette on tour".

BlI FÖRST.
Signerade ex av boken kommer att finnas till försäljning under föreläsningen i Stockholm den 23/2, 200 kr.
Utkommer från Brombergs förlag i mars.

BOKA PELLE SANDSTRAK
Söker du en unik upplevelse till nästa konferens, studiedag eller kickoff kontakta lena.wittorf@medalgon.se , 08-28 66 90, 070 - 788 28 98. Pelle Sandstrak anpassar innehåll efter målgrupp och era önskemål.

FÖR VEM?
Små grupper, 1000-tals personer under internationella konferenser, deltagare i företagsevent trollbinds av Pelle Sandstraks berättelse som är kryddstrak, mustig, ljuvlig, själsfylld, omvälvande och berörande in i minsta cell - obs publikord. Brittsika Sigma Filma planerar att starta inspelningen av filmen om Pelle Sandstraks liv i januari 2013.

REFERENSER

Pelle Sandstraks Mr.Tourette-föredrag är som en rockkonsert - det svänger högt och lågt, roligt och smärtsamt"
Sveriges Radio P4

Fullständigt unikt! Han fastnar i huvudet, det är speciellt, det ger nya perspektiv - i grunden handlar det om möten och bemötande. 
Catarina Enholm, Progression Consulting Group

Han är en sådan härlig person med ett fantastiskt scenspråk, värme, kärlek och glädje som gav otroligt mycket skratt.Tacka honom tusenfallt! Anette Hansson, Holmbergs Talare

Vi vill tacka för två kanonföreläsningar. Pelle är verkligen fantastisk.
Vem ska man fråga nästa år???
Kerstin Gatu utbildningsansvarig, Mora 26/1 2012

Alla var supernöjda! Bland det bästa vi har sett. Han gav allt. Vemod och skratt blandas.
Tove Ryman, VD för  LÄR AB förskola och skola, 23/12012

Pelle motsvarade och överträffade alla förväntningar!
Johan Negert, Länsförsäkringar

©medalgon 2011

Gruppbiljett G5:
Om ni anmäler 5 samtidigt kan ni spara 350:- + moms. Biljetten kostar 2125:- (enhetspris 425/st)

Inget bokningsbart än!

Aktuellt
2013-05-20
Smittande vårglädje firas med bra erbjudande
VM guld! Härlig försommar! Hela sommaren framför oss! Behåll denna känsla

Bokning/Hitta arrangemang
Telefonbokning
Teman i fokus
Fem gånger mer kärlek! Att vägleda ”bråkstakar” framgångsrikt!
Barn som bråkar, skapar kaos, blir osams med kompisar, ställer till det för sig själv och andra – hur kan vi leda dem framgångsrikt? Psykologen Martin Forster presenterar 5-1 regeln i fråga om kommunikation och bemötande. Ett förhållningssätt som forskningen indikerar ger ett bra resultat.

Mr Tourette och jag - (föreläsningsföreställning)
Det är något speciellt med Pelle och Boulevard, det blir alltid fullt hus på Boulevardteatern. Förra sommaren kom 6000 åskådare till Parkteatern! Ständiga turnéer i Europa och USA, Sigma Films planerar filminspelning.”This is A must see speech for everybody whatever you do in life”. "Helt unikt!"

Elever med ADHD/AUTISM - strategier för bemötande
Olle hamnar i bråk så fort han rör sig i klassrummet. Tulsa fastna i en uppgift och tycks befinna sig i sin egen tankevärld. Amid hamnar i tjafs och konflikter när han skall arbeta i grupp. Filip avverkar alla uppgifter i rasande fart och pockar sedan rastlöst på uppmärksamhet. Hur kan vi lotsa?

Fängsla dem! - Bästa tipsen för samlingen!
Lätta och roliga sånger, lekar, rörelseramsor och danslekar samt användbara tips och trix för samlingen! Kom och fyll på din repertoar och lär dig att bli en fängslande ledare!I den här föreläsningen väljer Gunlög ut sina bästa tips både för de minsta barnen (1-3 år) och för de lite större (4-6 år)

Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Samarbetspartners