Mr Tourette och jag

Pelle Sandstrak
Pelle Sandstrak

© medalgon

Från 97% katastrof till 103% succé!

Pelle Sandstraks Mr.Tourette-föredrag är som en rockkonsert - det svänger högt och lågt, roligt och smärtsamt" Sveriges Radio P4 23/2 2011

Pelle Sandstrak är talare, författare och  tidigare ofrivillig ståuppare. Han är känd för självbiografin, tillika föreläsningen "Mr Tourette och jag".  Pelle föreläser, leder kurser och workshops för personal i skolor, behandlingshem, näringsliv etc. i Europa, USA och Canada. 

Hur frisk kan man bli innan man blir sjukligt normal?

I hisnande tempo, med absurd humor och blixtsnabba associationer får vi glimtar ur ett liv från kaos och förtvivlan fram till idag då Pelle Sandstrak är så frisk som han vill vara - men nu räcker det!

"Vad är det med honom?"
Snabbkäftat och styrd av impulser, tics och tvång retade han lärare, kamrater och arbetsgivare till VANSINNE! Samtidigt som han var kung på hockeyplan och byns tjejcharmör kunde han stampa omotiverat i golvet, upprepa fula ord och högljutt kommentera sin omgivning. Varför? 

Barndomsår/ungdomsår/skoltid/vuxenår/arbetsliv/bemötande

Pelle Sandtrak trollbinder sin publik med en berättelse som är kryddstrak, mustig, ljuvlig, själsfylld, omvälvande och berörande in i minsta cell - obs inte våra ord utan publikens. Kanske inte så underligt att Sigma Films förlänger optionsrätten att göra en film baserad på boken "Mr Tourette och jag" och att andra bolag knackar på dörren? 

Unikt! Karismatiskt! Vulkaniskt! Hoppingivande! (Publikord från 2011).

REFERENSER

Fantastiskt bra! Det passade hela personalgruppen. Pelle har ökat vår förståelse för och det är lättare att vara ödmjuk mot de som beter sig problematiskt och annorlunda . En mycket stark föreläsning som gagnar allt vårt elevhälsoarbete – helt enkelt det bästa någonsin! Vibeke Eriksson, rektor Bromma 15/8  2011

Gör som Embla chefsnätverk och lyssna till Pelle Sandstrak för att få nya perspektiv och vara med om något väsensskilt från det mesta man hört tidigare från föreläsarscenen

FULLSTÄNDIGT UNIKT!
Embla chefsnätverk
Jag har fått sms och mail och tusen tack för att jag arrangerade en föreläsning med Pelle. Han fastnar i huvudet, är omöjlig att glömma, det är speciellt, det ger nya perspektiv - i grunden handlar det om möten och bemötande. Tack Pelle från oss på Embla chefsnätverk! 
Catarina Enholm, Progression Consulting Group, 30/8 2011

Vi 260 poliser uppskattade Pelles föreläsning mycket, som ledde till spännande och positivt ”eftersnack”. Det Pelle förmedlade har man som polis stor nytta av i jobbet. Hälsa och tacka Pelle! Daniel Sundell, Södertörns polismästardistrikt

Helt knockad, glad och full av tilltro vad jag kan göra för mina elever.
Regina, lärare Malmö

Vill tacka dig för en fantastisk och berörande eftermiddag, har fått mail och många samtal  om vilken fantastisk föreläsning du gav. Vi själva kommer att ha detta med oss länge och samtala och betänka vårt sätt att bemöta.  Återigen stort tack!
Ann-Charlotte Kullberg, Blekinge sjukhus

Klicka här för att se Pelle Sandstrak TV/film jingle från Nord Amerika 

Mr Tourette och jag satte publikrekord på Parkteatern i Stockholm!
Premiärkvällen såg ca 2000 personer föreställningen.

Blogginlägg från juli 2010 ...så även om konkurrensen är hård så kan detta vara en av de bästa...

Föreläsning, kursdag/ar, fortbildning över tid, konsulttjänster/handledning

Vill du boka Pelle Sandstrak kontakta lena.wittorf@medalgon.se  08-28 66 90, 070-788 28 98

Rubrik Datum & Tid Ort & Plats Biljetter  
Mr Tourette och jag
2012-12-31
00:00
Kan bokas som föreläsning eller kurs till arbetsplatsen, kick-offen etc.
Kommer dit du vill!
Platser kvar
0kr exkl moms

Telefonbokning
Följ oss på Facebook!
Följ oss på Facebook!
Tryck "Gilla" på vår Facebook och ta del av nyheter, intressanta artiklar och erbjudanden!

Teman i fokus
Russinhissen - enkla experiment i fysik och kemi för förskolebarn!
Hans Persson, prisbelönt och mycket efterfrågad, ger massor av konkreta exempel hur man kan forma arbetet med naturvetenskap i förskolan så att det genomsyras av kreativitet och nyfikenhet. Roligt,enkelt och direkt användbart!Publikomdömen: Slår i taket! Innehåll & nytta: 4.98 (skala 1-5)!

ADHD och Aspergers syndrom - "Hjälp hur gör man" (kursdag)
FULLSATT 2 år i rad! Först till kvarn!.. Lotta Abrahamsson är föreläsare och pedagogisk handledare på skolor, behandlingshem med lång erfarenhet av att arbeta med social och emotionell utveckling vid Autismspektrumtillstånd (AST) och ADHD. Lotta beskriver flera framgångsrika metoder och verktyg

Mr Tourette och jag - (föreläsningsföreställning)
Se Pelle på SVTs 'En författare, en bok' den 16 maj, kl 19.00. NY BOK! släpps 28 mars. Pelle Sandstraks föreläsning är inte lik någon annan. En föreläsning som pendlar mellan allvar,komik, pedagogik och teater. Se turnéplan eller boka direkt till din arbetsplats.

ADHD hinder eller möjlighet?!
I sin föreläsning berättar Elisabeth med stor inlevelse om ett liv med stunder av frustration och hjälplöshet, men även fantastiska insikter och härliga upplevelser med en person som ser världen på ett annat sätt – hennes son.Med envishet och kämpaglöd lotsade hon sonen genom skolan och uppväxt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Samarbetspartners
Boka en av våra föreläsare
Boka en av våra föreläsare