Jag är inte Pappa till en skitunge, jag är Pappa till Stålmannen

Fredrik Westin är för de flesta Ångebor känd som kommunens personalchef och tidigare en av medlemmarna i Corroded. Efter 6 år som gitarrist i bandet meddelade han 2011 att han skulle sluta.
Den 14/5 i Umeå, Clarion Collection Hotell Uman, står han åter i rampljuset men då med något helt annat än hård musik att leverera. Fredrik ska berätta om sitt liv i en annorlunda familjesituation som pappa till en son med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, NPF, som Tourette-, Aspergers syndrom och ADHD. Föreläsningen har fått namnet ”Jag är inte pappa till en skitunge, jag är pappa till Stålmannen”.
Alla kan komma och lyssna på Fredrik. Allt som kan öka förståelsen i samhället för våra barn som har det här är bra.
"Livet består av ett antal "life defining moments" och klockan 16.24 den 6:e december år 2000 var ett sånt då föddes (Olle) Olof Erik Arvid Westin min son och jag har älskat honom gränslöst sedan dess. Begreppet gränslöst har verkligen fått bekänna färg sedan dess. Ett annat "life defining moment" var när Olle fick diagnosen Tourette Syndrom med drag av ADHD och Aspergers."
Orden tillhör Fredrik Westin och är starten på en föreläsning där han under två timmar delar med sig från ett liv med stunder av frustration och hjälplöshet, men även fantastiska och härliga upplevelser som pappa till en son som ser världen på ett annat sätt. Berättelsen har ett unikt familjeperspektiv, som sällan berörs.
Föreläsare: Fredrik Westin är personalchef, rockmusiker, internationell textskrivare, fd socialchef, jobbat internationellt i ledande positioner för företag i England och Polen och Sverige, men framförallt förälder till två egenproducerade barn och ett närproducerat.
Röster från publiken
"Lockades till skratt vid ett flertal tillfällen, men rördes till tårar lika många gånger."
"Längesedan jag hörde någon så bra!!!"
"en tankeväckande, rolig, sorglig och nyttig föreläsning."
Pris:
495:- exkl moms Företag, kommun
375:- inkl moms Privatpersoner