Oro och ångest!

Du som längtar efter att komma tillrätta med din egen oro och ångest eller vill stödja andra människor!

Detta är föreläsningen som ger dig kunskaper, effektiva tekniker och praktiska konkreta verktyg.

Oro och ångest är nutidsmänniskans största fiende, ständigt oroar vi oss för något som har hänt eller något vi tror ska inträffa. Människor som lider av ångest är mer nedstämda, trötta och splittrade än andra människor.

Mats föreläsning baseras på lång egen erfarenhet och på väl beprövade metoder. Med hjälp av dessa metoder kan vi få ett liv fritt från rädsla, spänningar, oro och ångest. Att förstå sin ångest ät nyckeln till att besegra den.

På ett positivt och upplyftande sätt stärker han åhörarna och ger dem hoppet om att en gång för alla komma tillrätta med sin oro och ångest.

Föreläsare
Mats Billmark har själv levt med oro och ångest i många år. Idag jobbar han som författare och föreläsare. Han är en av författarna till ”Inre Hälsa” ett effektivt självhjälpsprogram mot stress, oro och ångest.

Programmet bygger på kognitiv beteendeterapi och presenteras under föreläsningen.

LÄNK: Från artikel i tidningen Östran.

http://www.ostran.se/familje/nu_vill_mats_hjaelpa_och_inspirera_andra

LÄNK: Från HejKalmar

http://www.hejkalmar.se/artiklar/view/det-skulle-ni-ge-ut-en-bok-om

Publikröster:
”Alla stressade och oroliga människor borde se Mats fantastiska föreläsning!”Cecilia Söderberg, Växjö

”Mats trollband publiken med ovärderliga erfarenheter, råd och kunskaper” Jan Adeén, Tidningen Östran

"Jag fick hoppet tillbaka om att äntligen komma tillrätta med min oro och ångest" Lena Ek, Göteborg

"En föreläsning för alla som jobbar med människor" Susanne Håkansson, Kalmar

"Föreläsningen gav mig ovärderlig hjälp att förstå och kunna tackla min tonårings oro och ångest." Mia Holm, Malmö

Priser: Ordinarie pris 375 kr +moms för företag,kommun etc.
Privatpersoner 375 kr OBS! Specialpris för medlemmar i Blekinge Läns Tidning 275 kr

Arbetsmaterial och CD skivor
inlästa av skådespelaren Samuel Fröler finns till försäljning under kvällen

Rubrik Datum & Tid Ort & Plats Biljetter  
Oro och ångest!
2012-03-22
18:00 - 20:00
Örebro
Örebro Universitet, Hörsal 1, Prismahuset
Platser kvar
Olika priser
Oro och ångest!
2012-04-17
18:00 - 20:00
Jönköping
Science Park, sal Utveckla
Platser kvar
Olika priser

Telefonbokning
Följ oss på Facebook!
Följ oss på Facebook!
Tryck "Gilla" på vår Facebook och ta del av nyheter, intressanta artiklar och erbjudanden!

Teman i fokus
Fem gånger mer kärlek! Att vägleda ”bråkstakar” framgångsrikt!
Om 5-1 regeln i fråga om kommunikation och gränssättning. Forskning indikerar förhållningssätt som ger utdelning.Barn som bråkar, skapar kaos, blir osams med kompisar, ställer till det för sig själva och sin omgivning – hur kan vi leda dem framgångsrikt? En föreläsning med psykolog Martin Forster.

Att bli sedd, behövd och tagen i anspråk
Pär Johansson är grundare och chef för populära Glada Hudik- teatern.Hans föreläsning bär på grundbudskapet att mångfald och samarbete mellan olika grupper berikar allas vår tillvaro. Många drastiska, roliga och lärorika exempel om Glada Hudik-teaterns väg till.... Broadway i New-York!

Jag och min krångliga hjärna - ett liv med ADHD, med- och motgångar!
En dag kom Pia Johansens son (ADHD) hem från skolan och sa, mamma jag vill inte leva längre! Alla gamla känslor rördes upp... Lyssna på Pias dramatiska historia, som innehåller många starka”scener”, men som också är synnerligen lärande och visar vikten av bemötande som kan påverka livsöden för alla.

Glädje, lek och musik i förskolan - full fart på samlingen!
Roliga sånger - full fart och inspiration för samlingen. NYA sånger och FÄRSKA idéer! Mixa själv eller följ ett recept! Karin Håkanson är musikpedagog med stor erfarenhet av arbete med barn. Smittande roligt och fantastiska omdömen!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Samarbetspartners