ADHD hinder eller möjlighet?!

Från motgång till framgång!
Pinfärskt uttalande 2012-10-11
”Var på din föreläsning om ADHD. Har jobbat med barn och Adhd i många år. Jag vet att jag gör ett bra jobb med barnen och har bra kontakt med föräldrar, bra samarbete.
Jag hade tårar i ögonen och en klump i halsen under din presentation för trots att jag är en duktig pedagog är jag själv mamma till en pojke med samma svårigheter som ditt barn. Det kändes som det var mitt liv du beskrev. Han börjar närma sig tonåren och det börjar spåra ur.
Jag är en bra adhd lärare och vet precis hur ska det ska vara, men en urusel adhd mamma. Jag skulle ju klara detta själv, jag är ju lärare, professionell! Men ack va det sket sig! Tack vare dig har jag nu tagit första steget och ringt bup för vi klarar inte detta längre.
Vill tacka dig innerligt för att du äntligen fick mig att öppna ögonen. Fortsätt med det du gör. Du behövs verkligen!! Önskar att alla fick höra din rörande o inspirerande berättelse.” Från en mamma/lärare som vill vara anonym
"En föreläsare som samtliga vuxna i Sverige borde lyssna till!"
Tommy Deogan, författare
"Kanonbra! Både leenden och tårar, äkta! Hon beskriver exakt hur det är. Tusen tack"
Marleen Widerström
Föreläsare: Elisabeth Wahlin tar med dig på en strapatsrik resa genom bokstavskombinationer, utredningar och behandlingar. En resa med sin son utan guide med ADHD genom skola och pubertet.
En föreläsning, som vänder sig till dig, som jobbar med eller själv har barn med ADHD.
Då Elisabeth för 15 år sedan började kontakta myndigheter, lärare och läkare visste nästan ingen vad ADHD var. Det visade sig bli en krokig väg att vandra tills sonen äntligen fick sin diagnos och det var då alla utmaningar tog fart!
Innehåll:
- Konkreta tips på nödvändiga strategier för att klara vardagen i hemmet och dialogen med skolan.
- Hur gör jag när jag börjar förstå att allt inte riktigt är som det ska?
- Var går gränsen för ”normal rastlöshet” och funktionshinder?