Retorik 2.0 - för skolan!

Höj nivån på ditt och dina elevers budskap, så att slagkraften ökar!

I nya läroplanen har retorik fått en mer framträdande plats i alla ämnen. Välkommen till en uppdaterad 2.0! föreläsning i modern retorik, intressant för dig själv och för din undervisning i retorik.

• Vad är retorik? Snåriga begrepp eller ett kraftfullt verktyg?
  • Lär dig retorikens grunder
  • Rätt retorik gör att du når ut som du vill (och får som du vill!?)!
  • Höj nivån på ditt och dina elevers budskap, så att slagkraften ökar!
  • Hur kan jag förmedla retorikens verktyg till mina elever?
  • Från talångest till taltalang - en viktig kompetens att ha med sig genom livet

Föreläsare: Lars J O Larsson, utbildare och föredragshållare med mångårig erfarenhet av kommunikation. Att hjälpa budskap fram. Lars hjälper till förståelse som ger en tydlig utveckling. Att väga orden och inte mäta dem.

Lars ger dig nycklar till hur slagfärdiga budskap konstrueras. Du får enkla, tillämpbara verktyg för att presentera budskap med kraft att bygga en bro till förståelse! Du kommer att skratta högt åt många roliga exempel och öka din medvetenhet om retoriken runt omkring dig.

”Fantastiska exempel, bra insikt i hur budskap skall paketeras, bra redskap!”

”Härligt! Fantastiskt hur jag kom med i föreläsningen – sögs in!”

”Levande, inspirerande, tänkvärt och användbart i många sammanhang!”

”Så engagerande att lyssna till en  så retoriskt skicklig talare – han VAR sitt ämne!”

”Det var länge sedan jag log och skrattade så mycket under en föreläsning.”

Inget bokningsbart än!

Aktuellt
2013-05-20
Smittande vårglädje firas med bra erbjudande
VM guld! Härlig försommar! Hela sommaren framför oss! Behåll denna känsla

Bokning/Hitta arrangemang
Telefonbokning
Teman i fokus
Russinhissen 2.0 – fler enkla experiment i fysik och kemi för förskolebarn!
Gillade du Russinhissen-föreläsning och vill ha mer? Här har du chansen. Detta är föreläsningen för dig som har kommit igång med naturvetenskap på förskolan och som vill komma vidare. Fler vackra, enkla, och vardagsnära experiment som gör det osynliga synligt och som tar barnens idéer på allvar.

ADHD och Aspergers syndrom – "Hjälp hur gör man i klassrummet/gruppen/hemmet?"
ADHD OCH ASPERGERS SYNDROM – HJÄLP HUR GÖR MAN? Uppdaterad föreläsning med Lotta Abrahamsson. Hur arbetar vi stödjande och framgångsrikt med barn och ungdomar som har Aspergers syndrom/ADHD och hur lyckas vi med inkludering? Lotta har en unik förmåga att förmedla ett inifrånperspektiv.

Mr Tourette och jag - (föreläsningsföreställning)
Det är något speciellt med Pelle och Boulevard, det blir alltid fullt hus på Boulevardteatern. Förra sommaren kom 6000 åskådare till Parkteatern! Ständiga turnéer i Europa och USA, Sigma Films planerar filminspelning.”This is A must see speech for everybody whatever you do in life”. "Helt unikt!"

Förskolebarn med ADHD/AUTISM - strategier för bemötande.
Pelle kan inte sitta still på samlingen utan rusar runt och runt. Zinat blir tvärarg på två sekunder. Lisa fastnar i en lek och verkar nöjd med det. Omid ritar och ritar för att sedan riva sönder sin teckning och blir otröstlig i sin förtvivlan. Hur kan vi lotsa, hjälpa och stödja?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Samarbetspartners