Bli chef över ditt liv!

PÅ BEGÄRAN - NU IGEN!
- Specialerbjudande Gå 3 betala för 2!
Att ta ansvar för sina egna behov mitt i en stressad vardag kan kännas som en svår utmaning. Det är lätt att tänka "min tid kommer" och fortsätta i invanda fotspår.
Du klarar dig ganska bra tills du plötsligt inser att någonting saknas. Arbetsglädjen är i botten, gnistan i din romantiska relation börjar tvina, du låter ditt missnöje gå ut över barnen och du inser att krav och måsten har tagit grepp om ditt liv.
Din mentala kondition behöver underhållas för att bibehållas
När det handlar om vår kropp så förstår vi att vi behöver träna för att behålla konditionen, prestationsförmågan och naturligtvis formen i gott skick. Men hur är det med vår mentala form?
Precis som med den fysiska konditionen behöver även din mentala kondition underhållas. Förmågan att använda din vilja, att sätta gränser, se över dina roller i de relationer som är viktiga för dig och att definiera balans och visioner för ditt liv är bara några av de "mentala muskler" som behöver regelbunden träning.
Ladda inspiration
Kom och ladda med inspiration för hur du kan lyfta ditt liv från enbart överlevnad till levnad och livsglädje. Denna kursdag ger dig förståelse för dina beteendemönster och samtidigt konkreta verktyg till förändring imorgon.
Ur kursdagens innehåll:
- Vilka värderingar och attityder ska styra över ditt liv 2013 -?
- Ta kontroll över dina relationer genom aktiva rollval
- Om hjärnans autopilotmekanismer och deras inverkan på din livsglädje
- Ett balanserat liv börjar med en vision
- Att välja livs- och arbetsglädje - myt eller träningsfråga?
Jana Söderberg är samtalsterapeut, coach, civilekonom, kommunikationstränare och författare med tidigare ledarerfarenhet inom försäljning och marknadsföring i Tyskland, USA och Sverige.
Från kursinnehåll till handling och genomförande
Jana är en mycket uppskattad kursledare vars utbildningar kännetecknas av direkt användbarhet, motivation och humor. Som deltagarna får du med dig många verktyg för hur du kan omsätta kursens innehåll till praktisk handling och genomförande.
Våga vara – att visa barn vägen till bättre självkänsla och Sluta jämföra dig med andra – våga vara dig själv är två omtyckta böcker skrivna av Jana. 2013 kommer nyutgåvan av Våga vara. En ny bok om kommunikation och ledarskap 2.0 utkommer i höst, Brombergs förlag.
Publikröster:
Så mycket verktyg på så kort tid. Hon är skicklig. Fantastiskt!
Lill-Anita Sönnerbo
"Som att tända en lampa i ett kolsvart rum. Dopaminet steg högt under dagen." Anonym deltagare
"TACK för en härlig dag, jag lever fortfarande i ett rus. När jag kom tillbaka till jobbet i måndags och mina arbetskamrater frågade vad jag hade varit på för kurs så svarade jag att jag inte kan berätta det kortfattat utan det måste få komma pö om pö. Försöker inspirera andra med att berätta vad jag har fått höra."
Eva Althin, Jämtlands Gymnasium
"Jättebra och givande! Dagen har tillfört mig en massa insikter om att jag kan påverka mitt liv. Jana var ett positivt vägskäl"
Ingela Collin, maskör,Göteborg
Pedagogiskt mycket bra. Bra innehåll. Intressant om vad jag skall göra med livet för att må bra! En sådan här dag har jag behov av fler gånger.
Nils Hafström, företagsledare
KURSINFORMATION
Stad: Stockholm (centralt)
Datum: 16 maj 2013
Tid: kl 9.00 – 16.00
Pris: 2200:- exkl moms
Rabatt: Gå 3 betala för 2!